Livechat is een must voor ieder bedrijf

Maar niet ieder bedrijf heeft de mogelijkheid om dagelijks iemand op "de chat" te zetten. Gelukkig kun je externe livechat inschakelen en worden jouw (potentiële) klanten professioneel te woord gestaan. Door livechat in te zetten, kun je klanten die op jouw website komen direct van dienst zijn door vragen te beantwoorden en ze te verwijzen naar de juiste pagina. Zo ben je, ook op afstand, zeer klantvriendelijk bezig. De klant zal het fijn vinden om zonder zoeken aan antwoorden te komen en hierdoor eerder genegen zijn een aanschaf bij jou te doen. Door een goede livechat zorg je voor vertrouwen en straal je betrouwbaarheid uit.

Hoe werkt externe livechat?

Een livechat bemannen kan veel tijd kosten, maar het kan ook zomaar zijn dat je zit te wachten tot iemand een vraag stelt. Het is dan zonde om hier speciaal iemand voor aan te nemen. Door een extern bedrijf in te schakelen dat jouw chat bijhoudt, geef je die zorg uit handen. Natuurlijk weet een extern bedrijf maar weinig van jouw bedrijf. Het is dan ook belangrijk om veel informatie over te dragen. Over het algemeen kun je voldoen met de meestgestelde vragen: levertijden, prijzen voor bezorging, retouren en garantie. Door het externe bureau te voorzien van deze informatie, kunnen de meeste vragen direct beantwoord worden.

Inlezen is van belang

Het is niet zo dat je livechat extern inschakelt en dat de medewerkers dan dezelfde dag al voor je aan het werk kunnen. De medewerkers zullen zich goed moeten inlezen in jouw bedrijf en de website van haver tot gort moeten kennen. Zij kunnen dan jouw (potentiële) klanten de weg wijzen en hun vragen beantwoorden. Ook kunnen zij, wanneer het zeer bijzondere vragen betreft, doorverwijzen naar het telefoonnummer van het bedrijf of beloven onderzoek te doen en een mail met aanvullende informatie te sturen.

Waarom zou je chatten als je ook kunt bellen?

In deze tijden pakken mensen niet meer graag de telefoon. Ze kijken online en willen dan ook, zo snel mogelijk, online een antwoord op hun vragen. Door een chat in te stellen, bied je mensen de kans om ook nog aanvullende vragen te stellen, zonder dat ze hier nogmaals over moeten gaan bellen;. Ook is het voor de workflow prettiger als je niet telkens gestoord wordt door de telefoon. Nog een voordeel: livechat is ook 's avonds en in het weekend beschikbaar. Er hoeft dan niemand op kantoor te blijven om eventuele vragen te beantwoorden.

spot_img